18. února 2019

FirstStrike 2019/01

Nyní se poohlédnu na nové hry, které jsem odehrál v minulém měsíci tzn. 2019/01. Jelikož to bude takové zhodnocení pouze po prvním zahrání, tak to nelze považovat za plnohodnotnou recenzi, ale spíše za takové krátké ohlédnutí, jestli hra splnila nějaké moje očekávání. Své hry si určitě zahraji vícekrát, a ty cizí se snad pokusím taky, abych mohl sepsat regulérní recenzi.

Vikings Gone Wild


První dojem:
Tuhle hru bych přirovnal Clanku bez pohybu po podzemí, ale s větší interakcí mezi hráči. Základní mechaniky jsou deckbuilding, stavba vesnice, útočení na protihráče a plnění úkolů. Hra končí po dosažení určitého počtu bodů. Hrál jsem jen ve dvou, ale nemít Clank in space a nemožnost si to příště zahrát, tak hned běžím do obchodu. Ve vikinzích je oproti Clanku méně náhody. Clank mám jako deckbuilding rád, ale beru ho velmi odlehčeně, jako takovou procházku po podzemí. Vikings Gone Wild je mnohem hráčská hra, ale pokud nemáte rádi konfliktní hry, tak volte raději Clank. Já volím vikingy.


  • hezký deckbuilding podobný Clanku
  • konfliktnější
  • zpracování
  • pěkně odsípá

  • vypadá to na x rozšíření
  • možný problém ve více hráčích (delší doba, kingmaking)
  • někdo by si mohl stěžovat na náhodu, ale kostky tady fakt nejsou
Očekávání:




Bunny Kingdom


První dojem:
Šílení králíci si dávají po tlamě. Area control postavený na kartách, které určují kam králíky poslat. Hráno pouze jednou a to ve dvou hráčích. Přesto mám takové rozpačité pocity, že to bude chujovina. Ještě někdy bych dal šanci ve větším počtu hráčů (myšleno 3, ve 4 to bude chaos), ale nečekal bych, že to nějak razantně změní můj názor. Jsou mnohem lepší hry.


  • roztomilí králíčci
  • zpracování
  • kombení území a schopností karet

  • analysis paralysis
  • omezený výběr území
  • vyplatí se spíše brát karty s efekty, než hrát na území, které nemusí přijít
Očekávání:




Starship Samurai


První dojem:
Pojíždečka se samurajskýma mechama. Samurajové jsou jednodušší area control, který ale nebude tak snadné zahrát. Trochu bych to přirovnal ke Kmotrovi. Boduje se více aspektů a přijít na to jak skloubit ideální strategii bude chvíli trvat. Mám trochu obavy, že u této hry bude stačit se trhnout ze začátku. Potom už málokdo obětuje tah, aby přímo zaškodil prvnímu hráči a ztratil tak na ostatní. Ne nadarmo se říká, dva se perou a třetí se směje. Takže pro mě z těchto nových tří her asi největší otazník. Ale pokud máte rádi pravidlově jednoduché area controly, figurky, mechy, samuraje, tak vám můžu tuhle hru doporučit.


  • pravidlově jednoduchý area control
  • pojíždění ostatních
  • více bodovaných aspektů
  • samurajští mechové

  • bude se stačit trhnout ze začátku
  • náhoda o jaké lokace se bude hrát
  • absence podstavců pro mechy
Očekávání:


0 komentářů:

Okomentovat