V tomto článku si přiblížíme pravidla ke kostkovému filleru - Age of War. AoW je hra pro ty, kteří chtějí vypnout mozek a potrápit své štěstí. Přijde vhod po nějaké megabrainicí hře, pokud zbyde ještě několik minut čas. Na BGG existuje k této hře PnP verze nebo předělávka hry do světa Hry o trůny.
Age of War Počet hráčů: 2 - 6 Doporučený věk: od 8 let Herní doba: 20 min Herní svět: Středověk Autoři: Reiner Knizia Vydavatelé: Fantasy Flight Games Rok vydání: 2006 Verze: Anglická
Popis hry: Je to doba války a sporů ve feudálním Japonsku. Řada císařů zeslábla a menší vojevůdci otevřeně napadají a rabují sousední klany. S každou bitvou se klany dále rozpadají a šance na sjednocení země se lidem vzdaluje. Aby se klany ještě jednou sjednotily, musí jeden z vůdců povstat nad ostatními. Budeš ten vůdce ty?
Age of War je rychlá kostková hra pro dva až šest hráčů navržená Reinerem Kniziou a zasazená mezi válčícími státy feudálního Japonska. Ve hře se vy a vaši spoluhráči vžijete do rolích soupeřových daimyoů, kteří se pokoušejí sjednotit japonské klany tím, že shromáždí své jednotky a dobývají hrady.
Komponenty
14 karet pevností
7 kostek
Setup
Na stůl rozlož karty pevností lícem nahoru.
Kostky odlož vedle karet.
Náhodně urči prvního hráče.
Cíl hry
Když je zabrána poslední karta pevnosti, hráči sečtou body na kartách - vyšší skóre vyhrává.
Vyber pevnost, u které můžeš ze symbolů na padlých kostkách zaplnit jednu bitevní linii a hoď zbylými kostkami.
Doplň další jednu bitevní linii nebo odlož jednu kostku a hoď ostatními kostkami.
Po zaplnění všech bitevních linií získáváš danou pevnost v opačném případě se ti útok nezdařil a hraje další hráč.
Pokud získáš celou sadu (klan), tak karty otoč. Body dávají více než je součet na kartách.
Otočené karty již nejdou dobít.
Pokud útočíš na pevnost jiného hráče, musíš splnit speciální bitevní linii Daimya (vlevo nahoře).
Vyhodnocení
Jakmile je obsazen poslední hrad v nabídce uprostřed stolu je konec hry.
Hráči sečtou body za své získané hrady a klany.
Hráč s nejvyšším skóre vyhrává.
V případě shody bodů je lepším hráčem ten hráč, který vlastní více hradů – karet. Pokud i nadále není jasný vítěz porovnejte množství klanů (sad karet) a hráč, který jich vlastní více vyhrává. Pokud i nadále není rozhodnuto musí se tito hráči o vítězství podělit.
0 komentářů:
Okomentovat